Exclusão Digital e Educação no Brasil: Dentro e Fora da Escola

Autores

  • Bernardo Sorj
  • Julie Remold

Palavras-chave:

Digital Inclusion, Education, Computer, Internet, Use, Information Technology, Brazil

Resumo

The article presents a broad view of the relationships between education, computer and internet use, and social inequality, especially among poor people in urban areas in Brazil. In the first part, it resorts to observations and interviews with school participants from a Brazilian middle-sized city to present Brazil’s school system and the use of information technologies. In the second part, the article describes the general penetration of information technologies among Rio de Janeiro slum-dwellers, based on quantitative and qualitative research carried out in low-income communities in the city during the second half of 2003.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2005-09-30

Como Citar

Sorj, B., & Remold, J. (2005). Exclusão Digital e Educação no Brasil: Dentro e Fora da Escola. Boletim Técnico Do Senac, 31(3), 1–15. Recuperado de https://senacbts.emnuvens.com.br/bts/article/view/327

Edição

Seção

Artigos

Artigos Semelhantes

> >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.