Sociedad inclusiva: pensando en la inclusión de personas com discapacidad en la formación y en la vida
Palavras-chave:
Inclusive education, Social inclusion, Professional education, People living with disabilities, Professional insertion, Quality, EducationResumo
This work discusses various practical challenges to building real inclusive education models, regarding education scope and quality, and its processes, products, and short- and long-term results. The insertion of people living with disabilities in life and work is viewed as an experience toward constructing inclusive social and educational institutions. To this extent, this work shows the advances and experiences of social insertion for people living with disabilities as part of building an inclusive society, presenting in its final section lessons learned from different contexts and countries to make educating for life and work a road to the social and economic inclusion of all citizens.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Compromisso de Disponibilização dos Trabalhos em Licença Creative Commons
O Boletim Técnico do Senac será disponibilizado por meio da licença BY NC, de forma gratuita e sem fins comerciais.
Em vista disso, ao submeter seus trabalhos para avaliação, os autores se comprometem a providenciarem a disponibilização de seus trabalhos pela licença Creative Commons BY NC junto ao website <https://br.creativecommons.org>, dispensando, assim, a necessidade da assinatura de qualquer documento ou contrato com o Senac para regular a disponibilização de seus trabalhos no Boletim Técnico do Senac.
O(s) autor(es)declaram, ainda, que reconhecem o Boletim Técnico do Senac como periódico eletrônico de acesso livre, cujas Políticas e Diretrizes para Autores estão à disposição para conhecimento em seu sítio oficial na web, a saber – www.bts.senac.br – e que as mesmas podem ser modificadas a qualquer tempo, ficando imediatamente qualquer nova condição publicada on-line.