Educação Profissional no Brasil e opções metodológicas de pesquisa: elementos para o debate

Autores

  • Maria Rita Aprile
  • Rosa Elisa Mirra Barone

Palavras-chave:

Vocational Training, Education, Labor, Research

Resumo

Based on more comprehensive discussions on issues concerning the relation between education and labor – the space where vocational training is inserted – this article systematizes some aspects of the methodological pathways employed in vocational training research in Brazil. It highlights the importance of this research in relation to ongoing changes in the productive scenario and in society at large.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2006-04-19

Como Citar

Aprile, M. R., & Mirra Barone, R. E. (2006). Educação Profissional no Brasil e opções metodológicas de pesquisa: elementos para o debate. Boletim Técnico Do Senac, 32(1), 56–67. Recuperado de https://senacbts.emnuvens.com.br/bts/article/view/324

Edição

Seção

Artigos

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)

Artigos Semelhantes

> >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.