Pensando uma educação para o desenvolvimento sustentável: a questão dos jovens do Brasil
Keywords:
Desenvolvimento sustentável, Capitalismo contemporâneo, JovensAbstract
O artigo apresenta uma reflexão sobre dois pontos que se encontram pelo avesso: o movimento contemporâneo do capital e suas demandas no mundo do trabalho e a denúncia da situação de abandono em que se encontram os jovens do Brasil, de modo a ampliar a visão sobre mudanças na educação, seus agentes e processos, bem como a ideologia que tais mudanças refletem. A reflexão proposta permite observar os efeitos danosos de políticas públicas mal articuladas sob a égide do capitalismo contemporâneo e seus requisitos. Ainda que os dados sejam alarmantes sob vários aspectos, a intenção maior é reivindicar – a partir de uma perspectiva crítica – a possibilidade de uma formação que vá além da mera integração do indivíduo ao mercado ou da sua sumária exclusão.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.