O design gráfico como mediador da leitura e construtor de conteúdo nos livros de educação profissional
Keywords:
Artes, Design Gráfico, Design Social, Educação Profissional, Leitor, Leitura, Livro, MediaçãoAbstract
Este trabalho investiga como se dá a participação do design na construção dos livros de educação profissional, e procura compreender sua atuação como mediador da leitura e construtor de conteúdo. As discussões teóricas sobre leitura, leitores, livros, design e mediação evidenciam a relevância do design como agente potencializador da leitura e do acesso ao conteúdo, o que aproxima o leitor do livro e o incentiva a desenvolver seus estudos e a aprender. Tais discussões apontam ainda as duas principais dificuldades do processo: caracterizar com mais segurança o perfil do público-alvo e avaliar a recepção dos livros.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.