Resolução de problemas e integração das TIC em microprojetos como inovação na educação profissional
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v42i3.369Keywords:
Jovem Aprendiz, Educação Profissional, Projetos de Trabalho, Tecnologias de Informação e Comunicação, Resolução de ProblemasAbstract
O objetivo é apresentar a proposta de microprojetos como forma de inovação do trabalho docente diante do público jovem que compõe o programa de Aprendizagem. Os microprojetos constituem-se em uma estrutura baseada nos preceitos de Fernando Hernández, que se relaciona diretamente com a resolução de problemas. A experiência realizada proporcionou uma aprendizagem por meio de atividades práticas, que demandaram o desenvolvimento de habilidades, como o trabalho em grupo, a comunicação entre os participantes, a cooperação para o resultado, a fluência tecnológica e a autonomia.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.