O uso das tecnologias digitais por professores da escola básica: realidades do contexto educativo
Keywords:
LIFE, Tecnologias digitais, Formação de educadoresAbstract
As tecnologias digitais têm provocado mudanças nos modos de vida e de trabalho em várias esferas da existência humana. No campo da educação, não tem sido diferente. Com base neste pressuposto, o presente texto teve como objetivo investigar as compreensões atribuídas pelos professores participantes do projeto Laboratórios Interdisciplinares de Formação de Educadores (LIFE) da UEL, quanto ao uso das tecnologias em seus contextos pedagógicos e pessoais. O estudo foi realizado com 27 docentes que atuam na escola básica. Os resultados demonstram que, apesar da disponibilização dos recursos tecnológicos digitais, a formação do professor para o uso dessas ferramentas precisa ser repensada para que possam se valer delas de maneira pedagógica.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.