Ensino Médio: decifra-me ou te devoro
Keywords:
Ensino Médio, Educação Profissional, Educação de Jovens, Educação de Adultos, Demografia, JuventudeAbstract
A análise de dados oficiais revela declínio das matrículas no Ensino Médio. Grande parte dos alunos desiste do Ensino Fundamental, outros o terminam com atraso, enquanto um grupo não quer continuar os estudos, provavelmente pela pouca atratividade da escola. A natalidade não aparece como significativo obstáculo a continuar os estudos. A elevação das exigências educacionais do trabalho pode contribuir para manter os alunos na escola, pois muitos o buscam, mas só uma fração o obtém. A crise histórica de identidade do Ensino Médio modelou uma esfinge a ser decifrada.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.