Prática pedagógica no processo ensino-aprendizagem: um estudo de caso na escola profissionalizante Senac/Concórdia, SC
Keywords:
Educação profissional, Práticas pedagógicas, Percepção dos professores, Senac, Santa CatarinaAbstract
Este estudo trata de investigação relacionada às percepções dos docentes da educação profissionalizante na prática pedagógica, enfatizando o curso técnico em enfermagem do Senac Concórdia, SC. A prática pedagógica constitui oportunidade de aperfeiçoamento. Os dados coletados por questionário abordam o perfil profissional, competências requeridas para o desenvolvimento docente e opiniões sobre educação continuada e necessidades docentes para educação profissionalizante. Os resultados sugerem que as práticas pedagógicas utilizadas possuem embasamento técnico, sustentado pelo desenvolvimento de competências profissionais individuais. Conclui-se que os professores, como os profissionais formados por eles, necessitam atualizar seus conhecimentos de forma constante, contribuindo na ampliação de suas capacidades à sua prática.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.