Reflexões acerca da utilização da abordagem Ciência, Tecnologia e Sociedade no contexto da educação empreendedora
Keywords:
Enfoque CTS, Educação Empreendedora, Empreendedorismo, CidadaniaAbstract
Este trabalho qualitativo reflete sobre contribuições da abordagem Ciência, Tecnologia e Sociedade (CTS) no contexto da Educação Empreendedora, visando uma formação participativa dos estudantes, ampliando a consciência crítica e autonomia de decisão por meio da abordagem de conhecimentos científicos e tecnológicos. Este encaminhamento metodológico pode ajudar a formar indiví- duos capazes de gerar ações inovadoras amparadas na sustentabilidade socioambiental, ética e cidadania, suplantando o ensino focado apenas no conhecimento. Desse modo, o educando poderá tomar decisões que contribuam para seu projeto de vida e ao mesmo tempo facilitem o desenvolvimento da sociedade.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.