Uma reflexão sobre aprendizagem na educação profissional: relacionando teoria e prática na disciplina Organização de Computadores
Keywords:
Educação Profissional, Aprendizagem Significativa, Relação Teoria e PráticaAbstract
Este artigo tem como objetivo relatar uma experiência pedagógica realizada na disciplina de Organização de Computadores, que faz parte do currículo do Curso Técnico em Eletrônica do IFSul, a partir do estabelecimento de mudanças na forma de trabalhar com o aporte teórico da disciplina e da inserção de aulas práticas na mesma. As mudanças foram feitas para suprir necessidades que ao longo do semestre foram percebidas por meio do contato com os estudantes. A partir disso, foram estabelecidas alterações que trouxeram maior envolvimento dos alunos no processo de ensino e aprendizagem.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.