Aprendizagem nas organizações: uma perspectiva multinível
Keywords:
Aprendizagem, Aprendizagem nas organizações, Abordagem multinível da aprendizagemAbstract
Aprendizagem é um tema atual, complexo e multidimensional, gerando gama enorme de opiniões, definições e abordagens. No entanto, neste artigo, destaca-se a ideia de que a palavra aprendizagem, em uma atribuição de sentidos à gestão educacional, deve estar ancorada em determinado contexto e acompanhada do termo “nas organizações”, descrevendo e analisando processos e práticas, formais e informais, que se realizam nas práticas habituais gerenciais. Entende-se também que esse conceito é multinível, ou seja, características individuais, grupais e organizacionais moldam os resultados obtidos pela organização em perspectivas micro e macro, simultâneas.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.