Projetos Pedagógicos de Cursos Técnicos no Brasil: o Futuro Pós-Aprovação das Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação Profissional Técnica de Nível Médio de 2012
Keywords:
Cursos técnicos, Projetos pedagógicos, Diretrizes curriculares, Educação profissional técnica de nível médioAbstract
Este estudo investiga o futuro de projetos pedagógicos dos cursos técnicos de nível médio, a partir do Parecer CNE/CEB nº 11/2012 e da Resolução CNE/CEB nº 6/2012. Para tal, revisa normas e documentos sobre educação profissional e tecnológica produzidos a partir de 1995, levando em conta a experiência profissional do autor. Debate a educação na Constituição Federal, a educação profissional técnica de nível médio, e demonstra que, apesar do detalhamento das diretrizes curriculares nacionais para essa modalidade, ainda há liberdade para construção e oferta de projetos pedagógicos.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.