Community Colleges e o sistema educacional Norte-Americano
Keywords:
Educação, Sistema Educacional, EUAAbstract
O objetivo deste trabalho é propiciar uma visão geral do sistema educacional norte-americano, do nível elementar ao universitário, salientando os múltiplos papéis desempenhados pelas community colleges, ou seja, pelas “faculdades comunitárias”, dentro desse sistema. Este estudo se inicia com uma discussão ampla a respeito dos alicerces da missão educativa e das metas da educação estadunidense. Esta discussão é acompanhada por uma série de segmentos que esclarecem conexões existentes no sistema e por estratégias de controle da qualidade e da responsabilidade no tocante às necessidades sociais. No decorrer do trabalho, os termos “América” e “americanos” são utilizados para referir-se respectivamente aos Estados Unidos da América do Norte e aos seus cidadãos – mesmo tendo em vista que o autor reconhece que “americano” normalmente se aplica a todos os cidadãos das Américas, muitos dos quais são também identificados como “brasileiros” ou “mexicanos”, por exemplo.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.