O desafio do desenvolvimento sob o prisma da produção técnico-científica dos mestrados profissionais na área de Planejamento Urbano e Regional
Keywords:
Produção técnico-científica, Qualificação profissional, Inserção social, Mestrados profissionais, Planejamento urbano e regionalAbstract
Este artigo visa analisar a contribuição da produção técnico-científica dos programas profissionais da área de Planejamento Urbano e Regional. A reflexão emerge em um contexto de demandas crescentes por qualificação profissional voltada para (re)pensar a agenda pública para o desenvolvimento, segundo características e aptidões regionais. Para tanto, optou-se por adotar a variável da inserção social, definida pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) como elemento estruturante da discussão. Conclui-se pela aderência da produção técnico- -científica e qualificação profissional produzida pelos programas com as características regionais como elemento capaz de contribuir para as políticas de desenvolvimento.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.