Docência na educação superior: em foco as Ciências Agrárias
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v42i1.21Keywords:
Docência na Educação Superior, Ciências Agrárias, Desenvolvimento profissional docente, SaberesAbstract
O foco do estudo é o desenvolvimento profissional de professores universitários que atuam nas Ciências Agrárias. O objetivo é analisar as inter-relações entre a formação, os saberes e a identidade profissional dos docentes. As análises indicam que o aprendizado da docência ocorre desde o início de sua vida acadêmica. E apontam para a necessidade de promover a articulação entre os professores, para que no trabalho coletivo e integrado em espaços formativos tenham a oportunidade de desenvolver os saberes que certamente se refletirão no aprimoramento constante da formação desenvolvida na educação superior.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.