Avaliação da aprendizagem em uma abordagem formativa: o que é possível na educação a distância?
Keywords:
Atendimento educacional especializado, EAD, Avaliação da aprendizagemAbstract
O texto tem como objetivo apresentar a análise referente ao processo avaliativo desenvolvido em um Curso de Extensão em Atendimento Educacional Especializado na Modalidade Educação a Distância (EAD). Questionamos: Quais problemas enfrentam os estudantes ao serem avaliados no curso? Quais as contribuições da avaliação para o processo de ensinoaprendizagem? Trata-se de uma pesquisa de abordagem qualitativa. Os dados foram obtidos por meio de questionário. A análise dos dados demonstra que o curso propõe práticas que superam o aspecto somativo da avaliação e oferece possibilidades múltiplas para que professores e tutores possam mediar a aprendizagem do aluno e desenvolver um processo de avaliação formativa.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.