Ambientes Físicos e Virtuais na Configuração da Escola: um Outro Caminho para Pensar a Formação do Sujeito
Keywords:
Escola, Ambiente físico, Ambiente virtual, Formação do sujeitoAbstract
Trata-se de um estudo sobre a configuração da escola, por meio de uma interpretação sobre ambientes físicos e ambientes virtuais. Considera aspectos da sociedade do conhecimento, da cultura afirmativa que a sustenta, mudanças nas cidades de modo geral e como interferem na escola como parte do contexto. Focaliza a internet em relação aos ambientes virtuais da escola. A argumentação remete à questão da formação do sujeito, pressupondo o conhecimento como relação social e a escola como espaço e ambiente de relações onde essa formação se dá, propondo uma autocrítica da escola com base nesse recorte da realidade, que oferece outro caminho para pensar sua função social.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.