Reflexões críticas sobre as relações entre mídias e processos comunicacionais na tessitura do conhecimento em rede
Keywords:
Educação, Mídias impressas e digitais, Comunicação, MediaçãoAbstract
Neste artigo, são apresentadas reflexões sobre mídias e processos comunicacionais emergentes nos espaços escolares. Questões instigadoras relacionadas à emergência da cibercultura e mudanças na forma de ensinar e aprender e à relevância da mediação partilhada, da colaboração e da interatividade nos processos educacionais são trazidas à discussão. É também ressaltada a necessidade de se investir na formação de professores, sinalizada por diferentes estudiosos, que afiançam a importância de uma análise crítica do uso dessas mídias nos processos de aprendizagem.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.