Formação científica no nível médio de ensino: primeiras aproximações
Keywords:
Políticas científico-tecnológicas e educacionais, Ensino médio, Formação científicaAbstract
Este trabalho é fruto da pesquisa que tem como objeto a formação científica no ensino médio brasileiro, particularmente no Estado do Rio de Janeiro, por meio do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação Científica para o Ensino Médio (Pibic-EM) do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Com o método da historicidade concreto-dialé- tica e a abordagem quali-quantitativa, evidencia a convergência das políticas de ciência, tecnologia e inovação e de educação, apontando para seus limites e desafios. Conclui que, apesar da expansão significativa de ações governamentais, amplas parcelas de estudantes não têm acesso à educação científica.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.