Educação corporativa mediando racionalidades e flexibilizando organizações
Keywords:
Racionalidade, Educação Corporativa, Flexibilização Organizacional, Fordismo, Pós-fordismo, Teoria OrganizacionalAbstract
No presente artigo os autores discutem as contribuições da educação corporativa para a mediação das tensões entre as diversas racionalidades que permeiam as organizações. Argumentam que a emergência de elementos dialógicos e multidimensionais decorrentes da prática reflexiva, do questionamento e da crítica contribui para o desenvolvimento de competências individuais e coletivas, alinhadas às estratégias organizacionais. Dessa forma, possibilita a democratização das relações sociais no âmbito das organizações, tornando-as mais flexíveis, o que sugere uma transição entre os paradigmas fordista e pós-fordista de produção.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.