Formação de professores para utilização das TIC no Senac
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v42i1.24Keywords:
Formação de professores, Tecnologias de Informação e Comunicação, SenacAbstract
No contexto da sociedade em rede, urge que o professor adquira autonomia na utilização das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC), para que possa explorar suas potencialidades, com uma abordagem que promova maior envolvimento e centralidade do aluno no processo de ensino e aprendizagem. Nessa perspectiva, um curso desenvolvido no âmbito de uma investigação de doutorado em Tecnologia Educativa, que teve como objetivo aperfeiçoar e embasar o corpo de professores do Programa de Aprendizagem do Senac em São Luís (MA) no domínio da utilização das TIC, com especial ênfase na internet, é apresentado neste trabalho.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Commitment to the Provision of Creative Commons Licensing
The Senac Journal of Education and Work is per the BY NC license, free of charge and with no commercial purpose.
In submitting their work for evaluation, the authors undertake to make their work available through the Creative Commons-BY NC license at the website <https://br.creativecommons.org>, thus dispensing with the need for signing any other document or contract with Senac to regulate the availability of their works in the Senac Journal of Education and Work.
The author (s) further declare that they recognize the Senac Journal of Education and Work as an open access journal, whose Policies and Authors Guidelines are available to know on its official website, namely - www.bts .senac.br - and that they can be modified at any time, and immediately any new condition published online.
The names and addresses informed in this journal will be used exclusively for the services provided by this publication and are not available for other purposes or to third parties.