Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
Editorial Team
Current
Previous Issues
Submissions
Senac - Departamento Nacional
Contact
Privacy Statement
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 48 (2022)
Vol. 48 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i
Published:
2022-05-30
Articles
PRINCIPLES OF THE TUTOR'S PEDAGOGICAL PERFORMANCE:
CREATIVE TEACHING-LEARNING
Rogério Tubias Schraiber, Elena Maria Mallmann
e22001
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.913
A educação inclusiva em tempos de pandemia: estudo de caso comparativo
Victor Lucas Caldeira, Sirlei Aparecida de Almeida Ribeiro , Cláudio Alves Pereira
e22002
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.902
Metodologias ativas: estratégias de ensino aplicadas no ensino profissionalizante
Cintia Chignoli Moura Bullara, Paulo Fraga da Silva
e22003
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.895
Life of stories Rescuing the teaching identity - 'Being a primary teacher' before and after 1974' in Portugal
From the voice of life stories to recorded memories
Ernesto Candeias Martins
e22004
PDF (Português (Portugal))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.890
Um estudo de caso sobre a efetividade do currículo por competência com egressos do curso técnico de enfermagem do Senac Alagoas
Sandro Soares Diniz
e22005
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.891
Desafios na educação em nível técnico de enfermagem: uma proposta pedagógica
Fernanda Arruda de Góis, Gisele Regina de Azevedo, Cibele Isaac Saad Rodrigues
e22006
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.865
Quem afia a espada de Dâmocles e quem afina o amigo pandeiro? Reflexões sobre a relação do trabalhador com os seus meios de trabalho
Geraldo Santos, Marcio Tulio Viana
e22008
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.920
Theory and practice reconnection in a technical course affected by the pandemic
Gabriel Hermann Negri, Paulo Roberto Wollinger
e22009
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.916
Remote teaching in a professional learning school during the pandemic: adaptations, advances and exclusions in response to COVID-19
Caio Cesar Silva Nascimento
e22010
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.924
From ancestral medicine to our table: integrating project practices in gastronomy at Senac Ceará
Pedro Abreu da Silva Neto, Ana Caroline Soares Souto, Francisco Kalil Barboza Sampaio, Patrícia Pimentel Ramos Carneiro
e22011
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.921
Interview
A educação integral e o papel do docente
Marta Scarpato
e22012
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.936
Review
Saberes do trabalho: conhecimento é ação, ação é conhecimento
Jarbas Novelino Barato
e22007
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.26849/bts.v48i.919
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Keywords
indexadores
Fontes de Apoio
Revista associada à ABEC:
Developed By
Open Journal Systems