Post doctorate internship at Portuguese land: experience report

Authors

  • Claudia Machado

DOI:

https://doi.org/10.26849/bts.v45i2.777

Keywords:

Report, Internship, Postdoctorate, Portugal

Abstract

This article presents a report of postdoctoral internship experience held in Portugal at the University of Aveiro. During the internship, the development of several activities created a useful path which opened the horizons, sharpened scientific curiosity and committed to research. The focus of the research work developed during the internship was the use of social networks by higher education students. It concludes by encouraging more researchers to develop internships in Portuguese educational institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGENDA Portugal Digital. Portugal: República Portuguesa, [2012]. Disponível em: http://www.portugaldigital.pt/index/. Acesso em: 12 jul. 2019.

BOTTENTUIT JUNIOR, J. B. Concepção, avaliação e dinamização de um portal educacional de WebQuests em língua portuguesa. 2010. Tese (Doutorado em Educação) - Universidade do Minho, Braga, 2010. Disponível em: http://repositorium.sdum.uminho.pt/handle/1822/11889. Acesso em: 10 jul. 2019.

CARMO, H.; FERREIRA, M. M. Metodologia da investigação: guia para autoaprendizagem. 2. ed. Lisboa: Universidade Aberta, 2008.

COHEN, L.; MANION, L.; MORRISON, K. Research methods in education. 6. ed. London: Routledge, 2007.

HILL, M. M.; HILL, A. Investigação por questionário. Lisboa: Edições Sílabo, 2000.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. BeSafe: privacidade e segurança nas redes sociais. In: FÓRUM CIDTFF, 1., 2017, Aveiro. Anais... Aveiro: UA Editora, 2017a.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. BeSafe: privacy and security in social networks. In: RESEARCH DAY, 2017, Aveiro. Anais... Aveiro: UA Editora, 2017b.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. Desenho e construção do questionário sobre privacidade e segurança nas redes sociais. In: CONGRESSO INTERNACIONAL TIC E EDUCAÇÃO, 5., 2018; TICEDUCA, 2018, Lisboa. Anais... Lisboa: Universidade de Lisboa, 2018a. Disponível em: https://ead.ulisboa.pt/pluginfile.php/20912/mod_resource/content/1/atas_ticeduca_2018.pdf. Aesso em: 11 jul. 2019.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. Evaluating the usability of educational project website: a case study. In: EDULEARN18, 2018, Palma. Conference proceedings. Valencia: IATED Academy, 2018b. p. 9532-9539.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. O lado negro das redes sociais quais os riscos e como me proteger? IE Comunicaciones: revista iberoamericana de informática educativa, Madrid, n. 28, p. 9–19, jul./dic. 2018c. Disponível em: http://161.67.140.29/iecom/index.php/IECom/article/view/308/302. Acesso em: 11 jul. 2019.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. Privacy and security in social networks: the virtual is real. In: EDULEARN18, 2018, Palma. Conference proceedings. Valencia: IATED Academy, 2018d. p. 9320-9325.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. Projeto BeSafe: os estudantes do ensino superior português e a utilização das redes sociais: alguns resultados. In: FÓRUM CIDTFF: CONSTRUINDO UM COMPROMISSO COM A CIÊNCIA ABERTA, 2., 2018, Aveiro. Livro de posters. Aveiro: UA Editora, 2018e.

MACHADO, C.; BETTENCOURT, T. Projeto BeSafe: utilizar as redes sociais com responsabilidade e segurança. In: CONFERÊNCIA INTERNACIONAL DE TIC NA EDUCAÇÃO: CHALLENGES, 10., 2017, Braga. Anais [...] Braga: [s. n.], 2017c.

MARCONI, M. A.; LAKATOS, E. M. Fundamentos de metodologia científica. 5. ed ed. São Paulo: Atlas, 2003.

PORTUGAL INCoDe.2030: Iniciativa nacional competências digitais e.2030. Lisboa: República Portuguesa, 2017. Disponível em: http://www.incode2030.pt/. Acesso em: 11 jul. 2019.

RUBIN, J.; CHISNELL, D. Handbook of usability testing: how to plan, design, and counduct effetive tests. 2nd ed. Indianapolis: Wiley Publishing, 2008.

SILVA, R. C.; FERREIRA, M. D. A.; APOSTOLIDIS, T. Doutorado sanduíche como estratégia de internacionalização do conhecimento da enfermagem. Ciência, Cuidado e Saúde, Maringá, v. 13, n. 4, p. 782–787, 2014.

SILVA, S. R. D. Relato de experiência de pesquisa no exterior e aprimoramento da carreira acadêmica: desafios extramuros. Arquivos em Movimento, Rio de Janeiro, v. 8, n. 1, p. 97–103, 2012. Disponível em: https://revistas.ufrj.br/index.php/am/article/viewFile/9200/7330. Acesso em: 11 jul. 2019.

Published

2019-08-28

How to Cite

Machado, C. (2019). Post doctorate internship at Portuguese land: experience report. Senac Journal of Education and Work, 45(2). https://doi.org/10.26849/bts.v45i2.777

Issue

Section

Articles

Similar Articles

> >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.